Bilet normalny z Gdyni Głównej osobowej do Czerska przez Tczew Kosztuje 18 zł i 30 gr. Michał podróżował ze swoim psem Tofikiem. Chłopcu przysługuje 2/5 zniżki a tofilkowi 9/10 zniżki. Oblicz łączny koszt podróży Michała z Tofikiem do Czerska

2/5 = ułamke dwie piąte
9/10= ułamek dziewięć dziesiątych

pis dam naj

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T15:41:05+01:00
18,3x2/5=7,32-
18,3-7,32=10.98-koszt podrózy Michała
18,3x9/10=16,47
18,3-16,47=1,83-koszt podróóży Toffika

1,83+10,98=12,81-Koszt podróży Michała z Tofikiem.
2010-01-10T15:42:43+01:00
Koszt:
Michał : 10zł98gr
Tofik 1zł 83gr

loczny koszt:
12 zł 81 gr
2010-01-10T15:47:05+01:00
2/5=o,4
9/10=0,9
0,4*18,3=7,32 18,3-7,32=10,98zl
0,9*18,3=16,47 18,3 - 16,47=1,83zł

10,98+1,83=12,81zł

odp. Łączny koszt podróży Michała z Tofikiem do Czerska wynosi 12,81 zł

;)