Odpowiedzi

2010-01-11T09:17:01+01:00
Jeden to podatek dla " normalnego czlowieka" a drugi to podatek dla firm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T09:58:44+01:00
Podatek dochodowy od osób fizycznychIncome Tax, czyli podatek – podatek bezpośredni obejmujący dochody uzyskiwane przez osoby fizyczne. Polski podatek dochodowy od osób fizycznych uregulowany jest ustawą z dnia 26 lipca 1991 r. z późn. zm. Ponadto prawa i obowiązki podatnika tego podatku wynikają z szeregu postanowień Konstytucji RP, wielu ustaw i ratyfikowanych umów międzynarodowych oraz rozporządzeń wykonawczych.

"PIT" to również nazwa druków urzędowych udostępnianych przez Ministerstwo Finansów, na których podatnicy składają swoje roczne deklaracje rozliczeniowe dotyczące podatku od dochodów osobistych


Deklaracja CIT - 8, czyli zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok podatkowy musi zostać złożona do końca trzeciego miesiąca po zakończeniu roku podatkowego.

Każda firma mająca status osoby prawnej, dla której rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy, ma więc obowiązek złożenia deklaracji do 31 marca.