Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:05:37+01:00
1.
x/3+x+3=163
x/3+x=160
4x=480
x=120

Odp x=120

2.
j- wiek jacka
m- wiek marka
2j=m
j+5=m
Wstawiamy za m j+5(z drugiego równania) i otrzymujemy:
2j=j+5
j=5
m=10
Odp. Jacek ma 5 lat, a Marek 10.
2010-01-10T16:08:06+01:00
1) x/3 + 3 + x = 163 / 3
x + 9 + 3x = 489
4x = 480 // 4
x = 120

2)
x - wiek JACKA
y - wiek marka

x/2 = y
x + 5 = y

ps: może tyle ci pomoże