Paweł ma książki na dwóch półkach . Na górnej ma 2 razy więcej książek niż na dolnej . Gdyby z górnej półki przełożył na dolną 7 książek , wówczas na obu półkach miałby taką samą ich ilość . Ile książek ma Paweł ???


Jest to zadanie z równości i nierówności pomóżcie!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:03:19+01:00
To jest zadanie na układ równań.
Niech x oznacza liczbę książek na górnej półce, y - liczbę książek na półce dolnej. Z treści zadania wynika, że:
x=2y
x-7=y+7

podstawiamy x=2y do drugiego równania:
2y-7=y+7
2y=y+14
y=14
a stąd x=2*14=28

Odp: Na górnej półce jest 28 książek, a na dolnej 14.
2010-01-10T16:03:26+01:00
X- ilosc ksiazek na dolnej polce
2x- ilosc ksiazek na gornej bo ma dwa razy tyle
2x-7 zabral z gornej 7
x+7 polozyl na dolej 7
mamy rownanie
2x-7=x+7
2x-x=7+7
x=14
na dolnej ma 14
na gornej 2*14=28
razem 14+28=42 ksiazki