Odpowiedzi

2010-01-10T16:01:45+01:00
Muszę zwazyć plecak. Jednostką pomiaru powinny być kilogramy. Jesli juz zdobędę tą informację to podstawiam do wzoru W(praca)= F(siła)*m(masa)
Skąd wziąźć siłę? ze wzoru F(siła)=m(masa)*10 m/s (przyśpieszen ie ziemskie)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:02:00+01:00
W=F*s*cosα

Podnosząc plecak do góry kąt między wektorem przemieszczenia, a wektorem siły wypadkowej jest równy 0, a cos0=1. Można go zatem pominąć. (Jeżeli jesteś w gimnzjum możesz sobie ten początek darować, a stosować tylko wzór W=F*s)

Wartość pracy, jaką wykonałeś podnosząc plecak jhest rowna teraz wartości energii potencjalnej, jaką posiada, zatem:
W=mgh=5m[j]

Odp. Praca wynosi 5m Juli, musisz wykonać pomiar masy plecaka.