Końcówka -nik
1.część orzeczenia imiennego
2.nazwa 3 przypadka
3.znak na końcu zdania rozkazującego
4.określenie czasownika w zdaniu
5.część mowy nieodmienna łącząca wyrazy lub zdania
6.w orzeczeniu imiennym może być wyrażony przymiotnikiem lub rzeczownikiem
7.dzięki formie osobowej tej części mowy powstaje zdanie
8.jeden ze znaków stawianych na końcu zdania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:02:49+01:00
1 łącznik lub orzecznik
2 celownk
3 wykrzyknik
4 dopełnienie
5 spójnik
6 osoba
7 czasownik
8 pytajnik lub kropka
58 1 58
2010-01-10T16:03:36+01:00
1. łącznik
2. celownik
3. wykrzyknik
4. orzeczenie
5. spójnik
6.
7. czasownik
8. wykrzyknik
34 4 34
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T16:05:53+01:00
1) łącznik
2)celownik
3)wykrzyknik
4)równoważnik
5)Spójnik
6)czasownik
7)wykrzyknik
34 1 34