Odpowiedzi

2010-01-10T16:07:23+01:00
X-waga słoika
y- waga butelki

3y+2x=2y+3x
4y+2x=6

y=x
4y+2y=6

6y=6
y=1kg

Butelka waży 1kg.
2 4 2
2010-01-10T16:08:18+01:00
B-butelka
s-słoik
3b+2s=2b+3s
4b+2s=6
2s=6-4b /:2
s=3-2b
3b+2(3-2b)=2b+3(3-2b)
3b+6-4b=2b+9-6b
-b+6=-4b+9
-b+4b=9-6
3b=3
b=1
s=3-2b=3-2*1=1

Butelka waży 1kg.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:08:38+01:00
Zadanie na układ równań.
Niech x oznacza wagę jednej butelki, a y wagę jednego słoika.
3x+2y=2x+3y
4x+2y=6 /:2

x=y
2x+y=3 => 2x+x=3 a stąd 3x=3 czyli x=1 kg

Odp: Butelka waży 1kg
4 5 4