Odpowiedzi

2010-01-10T16:15:13+01:00
Kwas siarkowy (VI)
wzór sumaryczny: H2SO4
masa cząsteczkowa: 2x 1u + 1x 32u + 4x16 u = 98u

kwas fosforowy (V)
wzór sumaryczny: H3PO4
masa cząsteczkowa: 3x 1u + 1x 31u + 4x16u = 98u

mają takie same masy cząsteczkowe.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T16:18:10+01:00
Kwas siarkowy VI
H2SO4 M= 2*1+32+4*16=2+32+64=98g/mol
Kwas fosforowy
H3PO4 M=3*1+31+4*16=3+31+64=98g/mol


maja takie same masy
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T16:18:36+01:00
Siarkowy(VI)

Kwas siarkowy ( VI) - H2SO4
MASA H2SO4= 2*1u+32u+4*16u=2u+32u+64u=98u


kWAS FOSFOROWY (V)-H3PO4

MASA H3PO4= 3*1u+31u+4*16u= 3u+31u+64u=98u


Maaja taka sama mase czateczkowa
Licze na naj ;******************;)

3 5 3