Gdy zapytano sławnego greckiego matematyka Pitagorasa, ilu uczniów uczęszcza do jego szkoły, odpowiedział: "Połowa uczniów studiuje matematykę, czwarta część muzykę, siódma część milczy, a prócz tego są tam jeszcze trzy kobiety". Ilu uczniów było w jego szkole ?

Ma wyjść 28

Dane+rozwiazanie+odpowiedz
Za pomocą równania

Dzieki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:24:30+01:00
X-wszyscy uczniowie
1/2X-matematyka
1/4X-muzyka
1/7X-milczy
1/2X+1/4X+1/7X+3=X
14/28X+7/28X+4/28X+3=X
25/28X+3=X
25/28X-X=-3
-3/28X=-3 /÷(-3/28)
X=28
4 5 4
2010-01-10T16:29:50+01:00
X- wszyscy uczniowie

1/2x + 1/4x + 1/7x + 3= x
14/28x + 7/28x + 4/28x + 3=x
25/28x + 3 = x |-25/28x
3= 3/28x | *28/3
84/3=x
28=x

Odp. Jest 28 uczniów.
1 5 1