Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:19:21+01:00
W strefie umiarkowanej, w której mieszkamy, lata bywają upalne, a zimy dość mroźne. Rośliny, które zdecydowały się żyć w takim klimacie, muszą przystosować się do panujących tu warunków.
Jak drzewo dowiaduje się, że właśnie nadchodzi pora na zimowy odpoczynek? Otóż decydują o tym zmiany w długości dnia i nocy. Jesienne “budziki” powodują odpadanie liści, a zegar “wiosenny” mówi roślinom, kiedy należy rozpocząć wypuszczanie zielonych pędów.
Proces odpadania poprzedza starzenie się liści.
2010-01-10T16:20:12+01:00
Drzewa należące do roślin wieloletnich niestety nie mogą “schować” się pod ziemią. Zatem, aby przetrwać niesprzyjający wegetacji okres, a przede wszystkim niedostatek wody uwięzionej w zmarzniętej glebie, “wymyśliły” inne rozwiązanie - właśnie zrzucanie liści. Zrzucając liście drzewo wchodzi w stan spoczynku. Zmniejsza się zapotrzebowanie rośliny na wodę, gdyż liście jej nie wyparowują. W tkankach magazynowane są cukry i tłuszcze, dzięki którym roślina jest odporna na mróz, ustaje fotosynteza
2010-01-10T16:20:32+01:00
Drzewa zrzucają liście, aby nie tracić przez nie wody w czasie zimy. Sygnałem do zrzucenia liści jest dla drzew długość dnia. Gdy jesienią dni stają się krótsze, między liściem a gałązką drzewa tworzy się przegroda, która sprawia, że do liścia przestaje dopływać woda. Liść usycha i przy podmuchu wiatru odpada od gałęzi.
1 5 1