Odpowiedzi

2010-01-10T16:28:48+01:00
1. 60, 120,60,120, ponieważ bo podzieleniu rombu przekątna powstają dwa trójkąty równoboczne( czyli mają po 60). 360- 2*60= 240 240:2=120
2. ob=60cm
a+b=35
60-35= 25
25:2= 12,5cm
33 4 33
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:33:37+01:00
1) a = 3 cm
e (przekątna) = 3 cm
Przekątna "e" dzieli romb na dwa trójkąty równoboczne o długości 3 cm. Wszystkie kąty w trójkącie równobocznym mają miary 60 stopni.
Odp. Romb ma następujące kąty: 60 stopni; 60 stopni; 120 stopni; 120 stopni (120 stopni wyszło z dodania 60 stopni + 60 stopni!)

Dla ułatwienia, namaluj romb, narysuj przekątną, a następnie zaznacz wszystkie kąty.

2) Obw. trapezu = (a + b) + 2 × c
Następnie podstawiasz liczby do wzoru.
60 cm = 35 cm + 2 × c (2 × c, iż dwa boki maja taką smą długość)
c = 12,5 cm
Odp. Ramiona trapezu mają 12,5 cm długości.
32 3 32
2010-01-10T16:51:28+01:00
1.
Jeśli jedna z przekątnych rombu ma długość taką samą jak bok rombu to znaczy że wszystkie boki mają długość taką samą jak krótsza przekątna, czyli rąb składa się z dwóch trójkątów równobocznych, więc kąty mają miary 60⁰ i 120⁰.

2.Jeśli podstawy mają razem 35cm a obwód ma 60 cm to ramiona tego trapezu razem muszą mieć 25 cm bo 60-35=25 .Wiadomo że trapez równoramienny ma obydwa ramiona równej długości, więc jedno ramie ma długość 12.5 cm bo 25 ÷ 2 = 12.5
18 3 18