Pani anna ważyła o 3 kilogramy mniej niz pani zofia. po kuracji odchudzającej pani anna ważyła o 15% mniej, a pani zofia o 15 kg mniej i obie ważą tyle samo. ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją odchudzającą ? mam to zrobić w równaniu :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:27:55+01:00
Ą- masa Anny przed kuracją
ą+3-masa Zofii przed kuracją Anny
0,85ą=ą+3-15
0,85ą=ą-12
0,15ą=12
ą=80
ą+3=83

Odp. Przed kuracją Anna ważyła 80kg, a Zofia 83kg.
2010-01-10T16:42:44+01:00
Pani anna ważyła o 3 kilogramy mniej niz pani zofia. po kuracji odchudzającej pani anna ważyła o 15% mniej, a pani zofia o 15 kg mniej i obie ważą tyle samo. ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją odchudzającą ? mam to zrobić w równaniu :*


x-3 waga ani
x - waga zosi

15 % - ( x - 3 ) - waga ani po kuracji
x - 15 - waga zosi po kuracji

x - 3 - 15 %(x - 3) = x - 15

x - 3 - 0,15 x + 0,45 = x - 15
x - 0,15 x - x = -15 - 0,45 + 3
- 0,15 x = - 12,45 /: (- 0,15)
x = 83 kg tyle ważyła pani zosia

83 - 3 =80 tyle ważyła pani ania