Odpowiedzi

2010-01-10T16:31:10+01:00
Prosze
Suma czterech kolejnych liczb całkowitych parzystych wynosi 60.
Znajdź te liczby.
PROSZE.
PODPOWIEDŹ:POWINNO WYJSĆ 12,14,16,18.

a=2x
b=2x+2
c=2x+4
d=2x+6

2x+2x+2+2x+4+2x+6=60
8x=48
x=6

a=12
b=14
c=16
d=18
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T16:31:32+01:00
X - pierwsza liczba parzysta całkowita
x+2 - druga kolejna liczba całkowita parzysta
(x+2)+2 = x + 4 - trzecia kolejna liczba całkowita parzysta
(x+4)+2 = x + 6 - czwarta kolejna liczba całkowita parzysta

x + (x+2) + (x+4) + (x+6) = 60
x + x + 2 + x + 4 + x + 6 = 60
4x + 12 = 60
4x = 60 - 12
4x = 48 /:4
x = 12

zatem są to
pierwsza = 12
druga = 12 + 2 = 14
trzecia = 14 + 2 = 16
czwarta = 16 + 2 = 18
:)
4 4 4