Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T16:51:51+01:00
Należy policzyć objętość tych prostopadłościanów, skoro mają być podane w litrach a 1 litr = 1 dm³, to każdą długość wyrażamy w dm a potem wymnażamy

a) 20 cm x 1,6 dm x 3,5 dm
20 cm = 2 dm
1,6 dm
3,5 dm
V = 2 dm * 1,6 dm * 3,5 dm = 11,2 dm³ = 11,2 l
Zatem tu się nie zmieści 15 litrów

b) 0,3 m x 2 dm x 500 mm
0,3 m = 3 dm
2 dm
500 mm = 50 cm = 5 dm
V = 3 dm * 2 dm * 5 dm = 30 dm³ = 30 l
Zatem tu się zmieści :)
2010-01-10T16:52:04+01:00
A )20 cm = 2 dm
1,6 dm
3,5 dm

V=2 x 1.6 x 3,5=11,2 dm ³
11,2 dm³ = 11,2 l
odp. : nie

b) 3 dmx2x5dm = 30 dm³
30 dm ³ = 30 l
Odp . : Tak
Pozdrawiam, mam nadzieję , że pomogłam
1 5 1
2010-01-10T16:52:47+01:00
Czy 15 litrów wody zmieści się w akwarium o podanych wymiarach?
a 20 cm x 1,6 dm x 3,5 dm
b 0,3 m x 2 dm x 500 mm
a)
20cm=2dm
V=a*b*h
V=2*1,6*3,5=11,2dm³ - nie zmieści się
b)
0,3m=3dm
500mm=50cm=5dm
V=3*5*2=30dm³ - zmieści się