Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T16:58:14+01:00
- rozłam szlachty
-można powiedzieć, że przez Wettinów Rosja zaczęła ingerować w sprawy Polski. Jednak, wtedy miało to swoje dobre strony, mianowicie sejm niemy
- wojna północna tocząca się głownie na terenie Polski, co bardzo ją osłabiło
- liczne wojny domowe
- słabość armii (mała liczba)
- zrywanie sejmów spowodowało uniemożliwienie przeprowadzenia reform w państwie
- nietolerancja religijna – pozbawianie różnowierców praw politycznych
- ciemnota umysłowa – niski poziom nauczania
- upadek miast polskich
7 3 7
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T16:59:37+01:00
-Śmierć Zygmunta Augusta -1572
-Trzeci rozbiór Polski-1795
-1573- artykuły henrykowskie,
- W 1764 roku po rządach w Polsce dynastii saskiej Wettinów (August II Mocny, August III Sas) ostatnim królem Polski został wybrany Stanisław August Poniatowski.
- Konsekwencją konfederacji był w 1772 pierwszy rozbiór Polski, którego dokonały Austria, Prusy i Rosja.

Lub to:

- rozłam szlachty
-można powiedzieć, że przez Wettinów Rosja zaczęła ingerować w sprawy Polski. Jednak, wtedy miało to swoje dobre strony, mianowicie sejm niemy
- wojna północna tocząca się głownie na terenie Polski, co bardzo ją osłabiło
- liczne wojny domowe
- słabość armii (mała liczba)
- zrywanie sejmów spowodowało uniemożliwienie przeprowadzenia reform w państwie
- nietolerancja religijna – pozbawianie różnowierców praw politycznych
- ciemnota umysłowa – niski poziom nauczania
- upadek miast polskich


Ale nie wiem czy oto ci chodziło...


Pozdrawiam
2 5 2