A)Album kosztował 38 zł i podrożał o (jedną dziesiątą) ceny.Ile kosztował album po podwyżce?
b)Kurtka kosztowała 230 zł.Cenę obniżono o (cztery dwudzieste piąte) jej wartości.Jaka jest cena kurtki po obniżce?
Z góry dzięki ;-)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T17:03:22+01:00
A)38zl -koszt albumu
podrożał o 1/10 ceny(1/10*38zł)
38zł +(1/10*38)=38 zł+3,8 zł=41,8zł

b) 230 zł. cena kurtki
230-(4/25*230)=230zł-36,80zł=193,20zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:03:46+01:00
Dane:
38,- (cena albumu)
1/10 * 38- kwota podwyżki albumu => 3,80,-
Szukane:
1/10 * 38 + 38- ceny
rozwiązanie:
1/10 * 38= 3,80 (zł)
38 zł + 3,80 zł = 41,80 zł
odp. Cena albumu po podwyżce wynosi 41,80.
Dane:
230 zł- cena kurtki
4/25* 230 zł- kwota obniżki kurtki
Szukane:
cena kurtki po obniżce
Rozwiązanie:
4/25* 230zł=36,80- obnizka
230 zł - 36,80zł = 193,20 zł - cena kurtki po obniżce
odp. Cena kurtki po obniżce wynosi 193,20 zł.