Zadanie na poziomie klasy 6 szkoły podstawowej.

Kąt zewnętrzny jest 3 razy większy od kąta wewnętrznego, jego przyległego. 2 pozostałe kąty wewnętrzne są równe. Oblicz miary kątów wewnętrznych tego trójkąta, podaj nazwę tego trójkąta ze względu na boki.

3

Odpowiedzi

2010-01-10T16:58:41+01:00
Kąt wewnetrzny =x
kąt zewnetrzny=3x
suma katów przyległych=180⁰
x+3x=180⁰
4x=180⁰
x=180:4
x=45⁰

suma katów w Δ=180⁰
(180⁰-45⁰):2=135:2=67,5⁰

katy w Δ mają:45⁰,67,5⁰i 67,5⁰

jest to Δostrokatny ze wzgledu na katy, a równoramienny ze wzgledu na boki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:02:43+01:00
X+3x=360
4x=360
x=90

90+2b=180
2B=90
B=45


Odp: Jest to trójkąt równoboczny który ma kąty : 90, 45 45
2010-01-10T17:03:36+01:00
360=3x+x 360=4x x=360:4 x= 90
180=2y+x 180=2y+90 180-90=2y 2y=90:2 y=45


Jest to trójkąt równoboczny.