Rozwieąż logogryf i wyjaśnij znaczenie otrzymanego hasła.

1. Proces wytwarzania związków organicznych z udziałem energii słonecznej.
2. Gaz ten stanowi 21 % składu powietrza wydychanego.
3. Organella, w której zachodzi proces fotosyntezy.
4. Zachodzi w nim oddychanie wewnętrznokomórkowe.
5. podział organizmu macierzystego na kilka częsci.
6. Jest uwalniana z pożywienia podczas oddychanie.
7. Jest niezbędne do zajścia fotosyntezy
8. Narządy, w których powstają komórki rozrodcze.
9. sposón rozmnażania bezpłuciowego występujący u drożdży i stułbi.
10. Zmiany zachodzące w ciągu życia osobnika.
11. Cukier powstający w procesie fotosyntezy.


Hasło...........to................


Z góry dziękuje i prosze o szybkie odpowiedzi:)

3

Odpowiedzi

2010-01-10T17:00:23+01:00
1)fotosynteza
2)tlen
3)chloroplast
4)mitochondrium
5)bezpłciowe/rozmnażanie
6)energia
7)swiatlo
8)płciowe
9)podział
10)?
11) glukoza

Sory ze nie wszystko, to wszystko co wiedzialam. Pozdrawiam ! :D
P.s. jesli chodzi o ten logogryf to ja nie wiem na czym to polega jak mi napiszesz wiadomosc to rozwiąże.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:01:39+01:00
1. fotosynteza
2. tlen
3. chloroplast
4. mitochondrium
5. fragmentacja
6. energia
7. światło
8. gonady
9. pączkowanie
10. rozwój
11. glukoza

Hasło: fermentacja to rozkładanie substancji np. cukru, bez udziału tlenu, by uzyskac energię potrzebna do życia.
34 4 34
2010-01-10T17:08:32+01:00
1. Fotosynteza
2.Tlen
3.Chloroplast
4.Mitochondrium
5.Fragmentacja
6.Energia
7.Światło
8.Gonady
9.Pączkowanie
10.Rozwój
11.Glukoza

Fermentacja to oddychanie beztlenowe, które polega na beztlenowym rozkładzie cukrów.
14 4 14