1.
Suma dwóch liczb wynosi 12, a ich różnica 3. Znajdź te liczby.

2.
Ojciec jest trzy razy starszy od syna. Ile ma lat każdy z nich skoro wiadomo ze, mają razem 56 lat?

3.
Suma dwóch liczb wynosi 115. Znajdź te liczby, jeżeli druga jest 4 razy wieksza od pierwszej.


Dane+Rozwiązanie+Odp | sprawdzenie opcjonalnie. || za pomocą równań

3

Odpowiedzi

2010-01-10T17:15:32+01:00
A + b=12
a - b= 3
------------------
2a= 15
a=7,5
b= 4,5

metoda ukladu rownan o przeciwnych wspolczynnikach

2.x-wiek chlopca
3x-wiek ojca
x+3x= 56
4x= 56
x = 14
wiek chlocpa to 14 wiek ojca 3 razy 14 czyli 42 lata

3. a- pierwsza liczba
b- druga liczba b=4a bo jest 4 razy wieksza

a+b=115

a+ 4a-115
5a=115
a= 23
b= 4* 23 = 92

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:15:33+01:00
1)
x+y=12 y=12-x
x-y=3

x-(12-x)=3
x-12+x=3
2x-12=3
2x=15
x=7,5
y=4,5


2)
x- wiek syna
3x- wiek ojca

x+3x=56
4x=56
x=14

3)
x= 1 liczb
4x= 2 liczba

x+4x=115
5x=115
x=23

liczę na max


2 4 2
2010-01-10T17:19:06+01:00
X-pierwsza liczba
Y- druga liczba

X+Y=12 7.5+Y=12
X-Y=3 Y=4.5
2X=15
X=7.5

zadanie 2
X- liczba lat syna
3X- liczba lat ojca
X+3X=56
X=14
3X=42

zadanie 3
X-pierwsza liczba
Y-druga liczba
X+Y=115
Y=4X
podstawiam
X+4X=115
Y=4X
5X=115
Y=4X
X=23
Y=4×23
X=23
Y=92
1 5 1