1. Oblicz Kwadrat liczby 5,1

2. Uzupełnij: 6,25 * 10³ km = 10² km.

3. Rolnik zebrał 1,35 tony ogórków. ⁴₉ zbiorów sprzedał w spółdzielni ogrodniczej. Ile kilogramów ogórków zawiózł rolnik do spółdzielni?

4. Zapisz w skróconej postaci rozwinięcie dziesiętne liczby ⁵₆.

5. Ile trzeba zapłacić za kawałek sera jeśli waży 0,15kg s kosztuje 15,20zł/kg?

6. Odcinek długości 13,3cm podzielono na dwie części tak, że pierwsza jest 6 razy dłuższa od drugiej. Jaką długość ma pierwsza część?

7. Pola dwóch trójkątów są równe. Podstawa jednego z nich ma długość 5¹₃cm, a opuszczona na nią wysokość 1,5cm. Oblicz wysokość drugiego z trójkątów, opuszczoną na podstawę o długości 4,8cm.

8. Zapisz za pomocą symbolu pierwiastka długość boku kwadratu o polu 64cm². Oblicz obwód tego kwadratu.

UWAGA!!!! ZRÓB KAŻDE ZADANIE, KTÓRE UMIESZ. NIE RÓB ZADAŃ, KTÓRYCH NIE UMIESZ. NIE MUSISZ ROBIĆ WSZYSTKICH ZADAŃ.
DOKŁADNIE PODAJ OBLICZENIA KAŻDEGO ZADANIA. WYNIK NIE ZALICZA SIĘ DO POPRAWNEJ ODPOWIEDZI :).

Liczę na waszą pomoc :)) Ale tylko dziś :)

2

Odpowiedzi

2010-01-10T17:19:25+01:00
1.
5,1*5,1=26,01
Kwadrat tej liczby to 26,01.

3.1,35 tony=1350 kg
1350*4/9=600
Odp.600kg

4.0,83

5.15,20*0,15=2,28
odp.2,28zł.

6.13,3/7=1,9
13,3-1,9=11,4
odp.11,4

7.
5,33*1,5/2=ok.4
4*2=8
8/4,8=1,66
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:32:28+01:00
1. Trzeba wziąć tą liczbę do kwadratu czyli 5,1*5,1=26,01
2. 6,25 do potęgi -1 razy 10 do potegi3= 10 do potęgi2
3.1,35=135/100 135razy1000=135000 135000:100=1350

4*1350=5400 5400:600 kg

5. 0,15*15,20=2,28

7. podstawa pierwszego trójkąta ma 5⅓, a wysokość 1,5 czyli piętnaście dziesiątych, najpierw trzeba obliczyć pole tego trójkąta czyli 5⅓ razy piętnaście dziesiątych dzielone przez dwa, a to się równa 4. Czeli jeżeli pola trójkątów są równe to drugi też ma pole 4. Podstawa drugiego wynosi 4,8 czyli dwadzieścia cztery piąte a podstawa razy wysokość na dwa to pole, czyli w tym przypadku 4. Jako wysokość dajemy x i podstawiamy czyli dwadzieścia cztery piąte razy x(podstawa) na dwa ma dać 4(pole) czyli dwadzieścia cztery piąte razy x podzielic na dwa wynosi cztery. Z tego wynika, że dwadzieścia cztery piąte razy x =8 czyli x= 8razy dwadzieścia cztery piąte, a to się równa pięc trzecich.

Odp. Wysokość w drugim trójkącie wynosi pięć trzecich.

8. Pole kwadratu to 64cm2
czyli bok kwadratu to 8, a zapisując w pierwiastku to pierwiastek z 64

Obwód kwadratu to 4 razy 8=32cm
3 4 3