Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:16:25+01:00
A] wzór na sumę miar katów wewnętrznych: (n-2)×180⁰
n=ilość boków
5-ciokąt:
(5-2)×180=3×180=540⁰
b]7-kąt
(7-2)×180=5×180=900⁰
c]6-kat:
(6-2)×180=4×180=720⁰
d]8-kąt:
(8-2)×180=6×180=1080
2 3 2
2010-01-10T17:18:54+01:00
Sumę miar kątów wewnętrznych każdego wielokąta obliczamy wg wzoru (n-2)×180⁰, gdzie n- ilośc kątów wiec kolejno mamy
a)(5-2)*180⁰ = 3×180⁰ = 540⁰
b)(7-2)*180⁰ = 5×180⁰ = 900⁰)
c)(6-2)*180⁰ = 4×180⁰ = 720⁰
d)(8-2)*180⁰ = 6×180⁰ = 1080⁰