Odpowiedzi

2010-01-10T17:16:35+01:00
(11-7)/2=2

tg 45 = h/2 =1

h=2

P=(a+b)/2 *h
P=18/2*2=18
2010-01-10T17:18:08+01:00
Obilcz pole trapezu równoramiennego, w którym dłuższa podstawa ma długość 11 cm, a krótsza 7cm, a kąt ostry ma miarę 45(stopni)
x=11cm
y=7cm
h=?
P=?
P=(x+y)h/2
jeśli α=45° , to a=a , b=a , c=a√2
h=b
a=(x-y)/2
a=4/2
a=2cm

h=2cm

P=(11+7)2/2
P=18cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:30:49+01:00
No to najpierw musisz narysować ten trapez równoramienny i ma mieć też 45 stopni.
Potem w tym trapezie narysować wysokość jedną i obliczamy:
Chyba będzie tak:

a=11cm

b=7cm

h1=wysokość

wysokość =2cm

x=razy

Pole= ½ x h1 x (a+b) = ½ x 2cm x (11cm+7cm) = ½ x 2cm x 18cm = ½ x 36cm = 18cm2 czyli 18cm kwadratowych

Chyba to jest dobrze xD