Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:16:01+01:00
Prawidłowe ogniskowanie obrazu nosi nazwę emetropii. Każda wada, która doprowadza do nieprawidłowego ogniskowania obrazu nosi nazwę ametropii. W przypadku ogniskowania obrazu za siatkówką powstaje stan zwany nadwzrocznością (zwaną także dalekowzrocznością).

W przypadku powstawania ogniskowanego obrazu przed siatkówką dochodzi do krótkowzroczności.

W przypadku zmian spowodowanych wiekiem, doprowadzających do stwardnienia soczewki, dochodzi do wady nazywanej starczowzrocznością, polegającej na upośledzeniu ogniskowania obrazu w przypadku patrzenia na przedmioty blisko położone przed gałką oczną. Astygmatyzm jest wadą wynikająca z występowania nieprawidłowego ogniskowania obrazu wskutek zmian krzywizn rogówki.

W języku potocznym wadą wzroku określa się także szereg zaburzeń, takich jak: tritanopia, deuteranopia, protanopia, monochromatyzm, daltonizm, które w istocie są zaburzeniami widzenia barwnego, a nie wadą wzroku, gdyż ogniskowanie w tych wypadkach jest prawidłowe.
3 2 3
  • 889
  • Początkujący
2010-01-10T17:22:49+01:00
Wady wzroku:
a)krótkowzrocznosc-dobre widzenie tylko przedmiotów bliskich,okulary o soczewkach rozpraszajacych
b)dalekowzrocznosc-dobre widzenie tylko przedmiotów dalekich,okulary o soczewkach skupiajacych
c)astygmatyzm-znieksztalcenie widzenia lub niewyraźne widzenie,okulary o soczewkach cylindrycznych
d)daltonizm-zaburzenia rozpoznawania barw
e_zez-nierownoległe ustawienie galek ocznych
9 4 9