Odpowiedzi

2010-01-10T17:19:10+01:00
Tkanka mięśniowa gładka :
- buduje mięśnie gładkie,
- występują one między innymi w ścianach naczyń krwionośnych, przewodu pokarmowego, dróg oddechowych,
- skurcz tych mięśni jest powolny i długotrwały, niezależny od naszej woli.

Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana :
- buduje mięśnie szkieletowe,
- skurcz tych mięśni jest szybki i zależny od naszej woli,
- rodzajem tkanki poprzecznie prążkowanej jest tkanka mięśniowa serca - buduje mięsień sercowy, jego czynność jest automatyczna, nie podlega naszej woli.
2 5 2
2010-01-10T17:21:35+01:00
Odp w załączniku, jeśli się nie doczytasz pisz
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:25:52+01:00
Mięśnie gładkie
posiadają jedno jądro(w centrum komórki), wolno się kurczą i wolno rozkurczają,pracuje niezależnie od naszej woli, buduje sciany przewodu pokarmowego i układów:oddechowego, wydalniczego, krwionośnego, komorki maja wrzecionowaty kształt

Mięsnie poprzecznie prążkowane szkieletowe znajdują sie w mięsniach szkieletowych, są równolegle położone w tkance,która kurczy sie szybko,skurcze te zależne są od naszej woli, meczy sie szybko, kształt komórki - cylindryczny, W 1 jadrze znajduje sie wiele komórek położonych przy błonie komórkowej.

Mięsień serce - komórki cylindryczne, rozgałęzione, ułożone sa nieregularnie w komorce, sa prążkowane,skurcze tej tkanki sa szybkie niezależne od nas,odporna na zmęcznenie, wystepuja jedno lub 2 jądra położone w centrum komorki
4 3 4