Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:18:07+01:00
Wzór na d kwadratu: d=a√2
4=a√2 /:√2
a=4:√2
a=4√2:2
a=2√2
odp. bok kwadratu ma długosc 2√2
1 5 1
2010-01-10T17:19:34+01:00
2010-01-10T17:24:13+01:00
Przekątna kwadratu ma długość 4. Jaką długość ma bok tego kwadratu?
Trzeba skorzystać ze wzoru na przekątną kwadratu czyli :
d=a√₂

d=4
d=a√2

4=a√2 /:√2
a=4/√2 *√2/√2
a=4√2/(√2*√2)
a=4√2/2
a=2√2