Odpowiedzi

2010-01-10T17:29:04+01:00
Styl romański charakteryzował się : Kamienne budowle( wyglądały jak warownie), proste budynki.

Gotycki: streliste budowle, z cegły, wąskie wysokie okna ostro zakończone
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:29:29+01:00
STYL ROMAŃSKI:
-byly niskie
-grube mury
-wykonane z kamienia
-ciemnośc
-nie byl ozdabiane
-sztuka antyczna
-motywy religijne
-funkcja obronna
STYL GOTYCKI:
-z kultury dworskiej
-wysokie
-duze okna
-luki w oknach
-sklepienia
-budowa z cegiel
-jasnosc
-portale
-lekkosc


Mam nadzieje ze pomoglem! :)