Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:43:25+01:00
Panteon to świątynia wszystkich bogów wzniesiona w latach 118-125 n.e. z inicjatywy cesarza Hadriana. Rotundę(budowla na planie koła) nakrywa piękna kopuła wykonana z cementu-ma ona średnicę 43,2 m, czyli dokładnie taką jak wysokość całej budowli.Światło dociera do wnętrza świątyni przez jeden otwór,oculus,znajdujący się na jej szczycie.Kopuła Panteonu ustawiona jest na ścianach 6-metrowej wysokości.Do wnętrza świątyni prowadzi piękny portyk,czyli przedsionek,wsparty na szesnastu kolumnach,osłoniętych dachem i zwieńczony frontonem.którego pole środkowe zwane jest tympanonem.

Pozdrowienia i liczę na naj ;)
8 3 8
2010-01-10T19:58:32+01:00
Panteon-światynia wszystkich bogów w Rzymie. Wielka rotunda (budynek na planie kola) przykryta niewysoka kopułą z otworem po środku przez, które wpada światło. Portyk (wejscie) byl wysuniety do przodu i wsparty na 3 rzedach korynckich kolumn.
8 4 8