Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T17:43:51+01:00
Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe, są zazwyczaj mięsiste, grube i bezzieleniowe, np. liście cebuli, rojnika, rozchodnika, agawy.

- Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin; często są łuskowate, bezzieleniowe, np. łuski ochronne cebuli jadalnej, tulipana, hiacyntu.

- Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; są cienkie, wrażliwe na dotyk, mają zdolność owijania się wokół podpór, np. u grochu, wyki, fasoli, groszku wiosennego.

- Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone; stanowią ochronę oraz ograniczają nadmierne parowanie wody z rośliny, np. kaktusy, berberys, grochodrzew.

- Liście pułapki – są różnokształtne; wytwarzają substancje enzymatyczne trawiące tkanki owadów, niektóre zamykają się bardzo szybko pod wpływem dotknięcia, mogą mieć formę dzbanów, na których dnie znajduje się lepka ciecz, np. rosiczka okrągłolistna, dzbanecznik, muchołówka, pływacz.

licze na naj (;
1 5 1
2010-01-10T17:45:02+01:00
A) czepne
b) wabiące
c) pułapkowe
d) ciernie
e) magazyny wody
f) spichrzowe
1 5 1
2010-01-10T17:49:16+01:00
1 liście spichrzowe;
-występują u niektórych roślin, które stale lub okresowo są narażone na wpływ niekorzystnych warunków ze środowiska
-te liście występują np. u kapusty
2 ciernie:
- są to np. kaktusy
-bardzo skutecznie chronią roślinę
-wykształciły sie u licznych roślin
3 liście łuskowate;
-suche liście pełniące funkcje ochronne
-np u liliaka
-okrywają delikatne części wierzchołka pędu
4.liście czepne;
-np u wyki
- spotyka sie je u wielu roślin pnących
- za ich pomoca roślina przyczepia sie do podpór i owija wokó nich
5 liście pułapkowe;
-u np. dzbanecznika
- charakterystyczne dla roślin mięsożernych
-umożliwiaja chwytanie oraz trawienie drobnych zwierząt głównie owadów które sa źródłem azotu
1 5 1