Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T17:43:51+01:00
Pole rombu = d₁ * d₂*½
P = 40
d₁ = 10
40 = 10 * d₂*½
d₂ = 8

Z pitagorasa można obliczyć bok. Bierzesz połówki przekątnych :)
a - bok
4²+5²=a²
16+25=a²
a=√41

Ob=4*a
Ob=4√41
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T17:46:00+01:00
Przekątna - 10 cm
Pole - 40 cm
40 cm : 10 cm = 4 cm
Przekątna 2 - 4 cm
10 cm * 2 + 4 cm * 2 = 20 cm + 8 cm = 28 cm
Odp.Obwód wynosi 28 cm.