Odpowiedzi

2009-09-23T19:35:12+02:00
Oblicz
1½⁺3¾= 5 i 1/4
6⅖⁻1⁵/₁₀=4 i 9/10
3½⁺3¾=7 i 1/4
8¹/₁₀⁻5²/₅=2 i 7/10
3¾⁺⁷/₉=4 i 19/36
5³/₈₋1⅔=3 i 17/24
7⅔⁺⅝=8 i 7/24
4⁵/₉₋2⅚=1 i 39/54
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T21:27:46+02:00
1½⁺3¾= 3/2+15/4= 6/4+15/4= 21/4= 5całych 1/4
6⅖⁻1⁵/₁₀ = 32/5-15/10= 64/10-15/10= 49/10= 4całe 9/10
3½⁺3¾= 7/2+15/4= 14/4+15/4 = 29/4 = 7 całych 1/4
8¹/₁₀⁻5²/₅ = 81/10 - 27/5 = 81/10 - 54/10= 27/10= 2całe 7/10
3¾⁺⁷/₉= 15/4 + 7/9 = 135/36 + 28/36 = 163/36 = 4całe 19/36
5³/₈₋1⅔= 43/8-5/3= 129/24-40/24=89/24=3 całe 17/24


7⅔⁺⅝= 23/3 + 5/8 = 184/24 + 15/24 = 199/24 = 8całych 7/24
4⁵/₉₋2⅚= 41/9 - 17/6 = 246/54 - 153/54 = 93/54 = 1cała 39/54=1cała 13/18

39/54 pdzieliłam jeszcze na 3 i wyszło mi 13/18