Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T18:02:03+01:00
W trójkącie prostokątnym jeden kąt ostry jest większy od drugiego o 36 stopni. Jakie miary mają te kąty ?

x+x+36+90=180
2x+36=90
2x=54
x=27 -pierwszy kąt

x+36=27+36=63 -drugi kąt
2010-01-10T18:02:14+01:00
Skoro jest to trójkąt prostokątny to:

1 kąt będzie miał na pewno 90 stopni.

Pozostają dwa:

90- 36 = 54

Odp:
1) 90 stopni
2) 36 stopni
3) 54 stopnie

;)