Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T18:15:38+01:00
Każda bajka zawiera morał
są w niej zawarte elementy fantastyki
Zawsze dobro zwycięża nad złem

Podział bajek na:
bajka dla dzieci
bajka dydaktyczna
bajka filozoficzna
bajka publicystyczna o tematyce aktualnej

Mam nadzieję że pomogłam ;)
4 4 4
2010-01-10T18:19:32+01:00
Cechy gatunkowe:
*Krótka powiastka pisana wierszem lub prozą
* Bohaterami są zwierzęta, ludzie, przedmioty lub rośliny
*zawiera pouczenie
*historia jest ilustracją ludzkich doświadczeń
*bajka poucza i daje wskazówki
*bohaterowie są kontrastowi
*zwierzęta są persofinikacją ludzkich typów

Podział bajek ze względu na treść:
bajki ajtiologiczne
bajki ezopowe (zwierzęce)
bajka herbowa
Podział ze względu na sposób ujęcia treści:
* bajka narracyjna
o posiadająca fabułę;
* bajka epigramatyczna
o króciutka i zwięzła, bez cech epickich.
4 5 4