Serpentyny, którymi Asia udekorowała swój pokój na karnawałowe spotkanie z przyjaciółmi, to wstążki o długości 5 m i szerokości 0,8 cm. Jedna ze stron jest zadrukowana kolorowym wzorkiem. Oblicz pole powierzchni zadrukowanej w serpentynach znajdujących się w paczce liczącej 10 sztuk.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T18:16:13+01:00
5m= 500 cm
500cm x 0,8cm = 400cm²
400cm² x 10 = 4000cm²
4000cm²= 0,4 m²
Pole zadrukowanej powierzchni wynosi 4000cm² ( 0,4m² )
2010-01-10T18:22:44+01:00

jedna serpentyna ma powierzchnie zadrukowana 5m x 0,008m=0,04m2
10 serpentyn - 10 x 5m x 0,008m=0,4m2


Odp. w paczce 10 serpentyn mamy 0,4m2 zadrukowanej powierzchni