Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania z matematyki. Chciałbym wszystkie obliczenia, a nie same wyniki. Z góry dziękuję.

Zad.1 Zapisz wyrażenia, nie używając nawiasów. Zredukuj wyrazy podobne.

1. -(2x - 1) - (3x + 1)
2. (4a - 7b) - (2a + 3b)
3. (2p - r) + (2r - p)
4. (x + y) + (x - z) + (z - y)

Zad.2 Zapisz w jak najprostszej postaci.

-(2a² - 3ab) - (2b - 3a²) + (-ab - b)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T18:23:39+01:00
Zad1

1. -(2x - 1) - (3x + 1)= -2x+1-3x-1= -5x
2. (4a - 7b) - (2a + 3b)= 4a-7b-2a-3b=2a-10b
3. (2p - r) + (2r - p)= 2p-r+2r-p= p+r
4. (x + y) + (x - z) + (z - y)= x+y+x-z+z-y=2x

zad2
-(2a² - 3ab) - (2b - 3a²) + (-ab - b)= -2a²+3ab-2b+3a²-ab-b= a²+2ab-3b


1 5 1
2010-01-10T18:40:29+01:00
1. -(2x - 1) - (3x + 1) = -2x+1-3x-1= -5x
2. (4a - 7b) - (2a + 3b) = 4a-7b-2a-3b = 2a - 10b
3. (2p - r) + (2r - p) = 2p -r + 2r - p= p+r
4. (x + y) + (x - z) + (z - y)= x+y +x-z +z-y= 2x



Zad.2 Zapisz w jak najprostszej postaci.


-(2a² - 3ab) - (2b - 3a²) + (-ab - b) =
= -2a2 +3ab – 2b+3a2 – ab-b=
= a2 + 2ab – 3b

Pozdrawiam:)