Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T18:22:49+01:00

W epoce renesansu biżuteria staje się bardziej kolorowa. Coraz częściej tematy religijne są zastępowane przez klasyczne i naturalistyczne wzory. Biżuteria stała się spójna z malarstwem z tamtego okresu, sztuką dekoratorską oraz rzeźbą. Popularne były broszki lub wisiorki zawierające miniaturowe portrety. Naszyjniki, łańcuchy pozostawały nadal w modzie. Również z okresu renesansu pochodzą pierwsze ordery przyznawane za wybitne osiągnięcia. Najważniejsze ordery były zdobione brylantami.
;)
2010-01-10T18:44:58+01:00
W renesansie biżuteria była bardzo kolorowa.
Tematy religijne stawały się co rusz zastępowane przez klasyczne wzory. Popularne wówczas były wisiorki, broszki, które zawierały miniaturowe portrety. Łańcuchy i naszyjniki pozostawały wciąż w modzie. Z okresu renesansu pochodzą pierwsze ordery, które przyznawane są na wysokie osiągnięcia.
Najważniejsze z nich (orderów) zdobione były brylantami.

Pozdrawiam! :)