Odpowiedzi

2010-01-10T18:26:07+01:00
180-50=130
130/2=65
wynik - dwa maja po 115 i 65
1 3 1
2010-01-10T18:29:13+01:00
W równoległoboku katy naprzeciwległe mają taką sama miarę, a katy leżące przy tym samym boku maja 180°

Oznaczając:
α - kat rozwarty
β - kąt ostry
to z warunku zadania mamy:
α - 50°= β
α+β=180°
czyli podstawiajac:
α+α - 50°= 180°
2α=230°
α=115°
β=115°-50°=65°

Kąty tego równoległoboku maja miary: 65° i 115°
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T18:30:17+01:00
X-kąt ostry
y-kąt rozwarty
y=x+50°

x+x+y+y=360°
x+y=180°
x+x+50°=180° (pod y podstawiłem "x+50°")
2x+50°=180°
2x=180° /-50°
2x=130° //2
x=65°

y=65°+50°
y=115°