Odpowiedzi

2010-01-11T10:41:57+01:00
Mężczyzna , którego opisuję to Bolesław Chrobry . Wywodził się z dynastii Piastów .Był to syn Mieszka I i Dobrawy. Żył 59 lat , albowiem urodził się w 1967 , zmarł w 1025 .
Miał on kręcone siwo- czarne włosy . Wyróżniał się długim i lekko zadartym nosem oraz bujnym zarostem zakrywającym jego usta . Nie był on wysoki.
Był raczej sprawiedliwy , gdyż jego czyny wobec Polski przeszły do historii .
Odznaczał się pobożnością .
Moim zdaniem był on wspaniałym wladcą .
2010-01-11T10:59:31+01:00
Władcę Polski który kiedyś panował a którego ja chcaiałam opisać jest Bolesław Chrobry. Bolesław Chrobry był I królem Polski. Urodził się w 967r., a koronowany został w 1025r.Król był silnym, dobrze zbudowanym mężczyzną. Posiadał gęstą brodę oraz wąsy, a jego włosy układały się w loki. Ramiona okrywały mu barwne, bogato zdobione szaty, a głowę zdobiła drogocenna złota korona. Nie żałował pieniędzy na cele charytatywne, chętnie datkami wspomagał Kościół i ubogich.ego ojciec był księciem Mieszkiem I, a matka księżną Dobrawą.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T14:34:35+01:00
Bolesław Chrobry był synem Mieszka I, księcia Polski, i Dobrawy, czeskiej księżniczki. Objął rządy w 992 roku, pierwszy koronowany władca Polski (od 1025 roku) z dynastii Piastów.W 999 uzyskał zgodę papieża Sylwestra II na utworzenie arcybiskupstwa w Gnieźnie.W 1000 podejmował w Gnieźnie cesarza niemieckiego Ottona III. Na zjeździe gnieźnieńskim uzyskał potwierdzenie niezależności Polski, zgodę cesarza na utworzenie arcybiskupstwa w Gnieźnie oraz symboliczną koronację.Wykorzystując pomyślną dla swych planów koronacyjnych sytuację po śmierci cesarza Henryka II (1024), na kilka tygodni przed śmiercią koronował się w 1025 w Gnieźnie na króla Polski, umacniając tym międzynarodowy autorytet Polski. Swym następcą uczynił młodszego syna, Mieszka II. Został pochowany w Poznaniu. Potomni nadali twórcy potęgi wczesnofeudalnego państwa polskiego przydomek Chrobry.