Węglowodany stanowia 57% masla orzechowego.Jaka jest masa weglowodanow zawartych w 400 g takiego masla?

Maciek rok temu zmierzyl 175cm wzrostu.Obliczyl,ze w ciagu roku urosl o 8%.Jak wysoki jest teraz maciek?

Przez wakacje marcin urosl o 8 cm.i ma obecnie 168cm. wzrostu.O ile procent zwiekszyl sie wzrost Marcina?

Nowa wersja filmu jest o 9 minut minut krotsza od wersji oryginalnej.Ile minut trwala wersja oryginalna , jesli skrocono ja o 12%


Prosze o pelne dzialania ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T20:05:02+02:00
3. Przez wakacje Marcin urósł 8cm i ma obecnie 168 cm wzrostu. O ile procent zwiększył się wzrost Marcina?

168cm-x %
160cm-100 %

x=168*100/160= 105%

odp. Wzrost Marcina zwiekszył sie o 5%.

2 Maciek rok temu mierzył 175 cm wzrostu.Obliczył, ze w ciągu roku urósł o 8%. jak wysoki jest teraz Maciek?

175+175*8%=175+175*8/100=175+14=189 cm

odp. Maciek mierzy 189 cm.

4 Nowa wersja filmu jest o 9 minut krótsza od wersji oryginalnej. Ile minut trwała wersja oryginalna, jeśli skrócono ją o 12%?

x-wersja orginalna
x-9-wersja skrócona

x-9-88%
x-100%
88x=100x-900
100x-88x=900
12x=900
x=75 minut

1 Węglowodany stanowią 57% masła orzechowego. Jaka jest masa węglowodanów zawartych w 400g takiego masła?

400*57%=100*57/100=228g

odp. Masa węglowodanów wynosi 228g.
4 3 4
2009-09-23T20:36:24+02:00
1 Węglowodany stanowią 57% masła orzechowego. Jaka jest masa węglowodanów zawartych w 400g takiego masła?

400*57%=100*57/100=228g

odp. Masa węglowodanów wynosi 228g.
2 Maciek rok temu mierzył 175 cm wzrostu.Obliczył, ze w ciągu roku urósł o 8%. jak wysoki jest teraz Maciek?

175+175*8%=175+175*8/100=175+14=189 cm

odp. Maciek mierzy 189 cm.

3. Przez wakacje Marcin urósł 8cm i ma obecnie 168 cm wzrostu. O ile procent zwiększył się wzrost Marcina?

168cm-x %
160cm-100 %

x=168*100/160= 105%

odp. Wzrost Marcina zwiekszył sie o 5%.


4 Nowa wersja filmu jest o 9 minut krótsza od wersji oryginalnej. Ile minut trwała wersja oryginalna, jeśli skrócono ją o 12%?

x-wersja orginalna
x-9-wersja skrócona

x-9-88%
x-100%
88x=100x-900
100x-88x=900
12x=900
x=75 minut
2 5 2