Prosze o pomoc: (x+4)/3=(x-2)/2

I jedno z trescia: W jednym magazynie jest 2 razy więcej wegla niz w drugim. Jesli do pierwszego magazynu dostarczamy 80t, a do drugiego 145t wegla, to w obu magazynach bedzie go tyle samo. Ile ton węgla jest w kazdym magazynie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T18:47:17+01:00
1) (x+4)/3=(x-2)/2 /*6
2x+8=3x-6
x=14

2) x-liczba ton wegla w jednym magazynie
2x= liczba ton wegla w drugim magazynie

x+145=2x+80
x=65 spr. 65+145=2*65+80 210=210
2010-01-10T18:49:45+01:00
Zad1
(x+4)/3=(x-2)/2 |*6
2(x+4)=3(x-2)
2x+8=3x-6
x=14

zad2
2x-ilość węgla w 1 magazynie(w tonach)
x-ilość węgla w 2 magazynie

x+145=2x+80
x=65

2x=2*65=130

Odp: W pierwszym magazynie jest 130t węgla a w drugim 65 t.