W sklepie z artykułami sportowymi wiosną obniżono 20% cenę sanek , łyżew i nart . Zimą sanki kosztowały 68zł łyżwy 120 a narty 375.Oblicz , ile złotych zaoszczędził klijent , który kupił sanki, łyzwy i dwie pary nart wiosną zamiast zimę ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:03:36+01:00
Cena sanek po obniżce 68-20%=54,40
cena łyżew po obniżce 120-20%=96
cena nart po obniżce 375-20%=300
kwota do zapłaty za sprzęt w zimie 68+120+375×2=938
kwota do zapłaty za sprzęt na wiosnę z obniżką 20% 54,40+96+300×2=750,40
obliczenie różnicyceny 938-750,40=187,6
odp.klient zaoszczędził 187,60zł
pozdrawiam
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T19:09:40+01:00
20% z68 zł=13.60
20% z 120 zł=24.00
20% z 375 zł=75 zł
sanki po zniżce=68 zł-13.60=54.40 zł
łyżwy po zniżce=120-24=96 zł
narty po zniżce=375 zł-75 zł=300 zł
Ile zapłacił wiosną?
54.40 zł+96 zł+/2* 300 zł=750 zł
Ile zapłacił wiosną?
68+120+700=938 zł
Ile zaoszczędził na zniżce?
938 zł-750 zł=188 zł
1 5 1