A) Oblicz 12,5% kwoty 1600 zl
b) znajdz kwote o 2% mniejsza niz 3000zl
c) Znajdz dlugosc o 125% wieksza od dlugosci 160 m
d) jaka to liczba ktorej 150% stanowi 330
e) jaka to liczba ktorej 3% stanowi 12
f) jaki procent masy 200 kg stanowi masa 240 kg

Prosze o pelne dzialania ;]

3

Odpowiedzi

2009-09-23T20:14:07+02:00
A) 100%-1600zł
12.5%- x
x= 200zł
b) 100%-3000zł
98%-x
x=2940zł
c) 100%-160m
225%-x
x- 360m
d) 150%- 330
100%- x
x - 220
e) 3%- 12
100%- x
x=400
f) 240kg/200kg x 100% = 120%
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T20:56:36+02:00
A) 1600 * 12,5% = 1600 * 0,125 = 200

b) 100% - 2% = 98%
3000 * 98% = 3000 * 0,98 = 2940

c) 160 * 125% = 160 * 1,25 = 200
160 + 200 = 360 (m)

d) 150% --- 330
100% --- x
150x = 33000 /150
x = 220

e) 3% --- 12
100% --- x
3x = 1200 /3
x = 400

f) 240 / 200 * 100% = 1,2 * 100% = 120%
20 4 20
2009-09-23T21:35:24+02:00
A) 12,5 *1600=200
b) 2% * 3000= 2 setne * 3000=60
3000-60=2940
rozw. 2940 zł.
c)125% * 160= 125 setnych * 160= 125 piątych * 8 = 200
160+200=360
rozw. 360m
d) x-szukana liczba
150%x=330
3 drugie x=330/:3 drugie
x= 330 * 2 trzecie
x= 220
e) 3%x=12
3 setne x=12/:3 setne
x=12 * 100 trzecich
x=400
f) 240 dwusetnych= 120 setnych =120%
12 3 12