Zadanie 1
Do wyłozenia podłogi w łazience uzyto terakoty w kształecie kwadratowych płytek o boku 1 dm .Ile płytek nalezy kupic jezeli długosc łazienki jest rowna 30 dm, a szerokosc 170 cm?
Zadanie 2
Wartosc kaloryczna 100g pieczywa chrupkiego jest rowna 170kj.Jaka jest wartosc kaloryczna 40 dag pieczywa.
Zadanie 3
Wypalajac jednego papierosa palacz wdycha prawie 0,001 g nikoyny .Dawka nikotyny ,powodujaca smierc człowieka jest rowna 60-100 miligramow.Wypalenie ilu papierosow jednorazowo moze spowodowac smierc człowieka?
Zadanie4
Ziemniaki sprowadzono z ameryki do europy w XVII w.Były wuwczas bardzo drogie.Wartosc kg ziemniakow była rowna wartosc 3 kg szunki i 600 jaj.Obecnie 1 kg szynki kosztuje 18 zł a jedno jajko 50 gr.oblicz:
a)ile obecnie trzba byłoby zapłacic za 1 kg ziemniakow gdzyby ich cena sie nie zmieniła?
b)ile kg ziemniakow po 43 gr za 1 kg mozna byłoby kupic gdyby przeznaczyc na nie tyle pieniedzy ile kosztuje 3 kg szynki i 600 jaj?

3

Odpowiedzi

2010-01-10T19:06:41+01:00
1.
170cm=17dm
30*17=510 dm2

1*1=1 dm2

510dm/1dm2=510
Odp. 510 płytek

2.
100g=10dag

10dag=170kj
40dag=x

x=4*170
x=680 kj

Odp: 680 kj

3.
0,001g=1 mg

Odp: Ok. 60-100 papierosów.

4.
a)3*18+600*0,5=54+300=354 zł
Odp: 354 zł
b) 354/0,43=ok.823 kg
Odp: Ok. 823 kg
1 2 1
2010-01-10T19:07:54+01:00
Zadanie 1
100cm² -> powierzchnia płytki
51000cm² -> powierzchnia łazienki
51000:100=510
Odp. Do wyłożenia łazienki użyto 510 płytek.

Zadanie 2
170kJ * 4 = 680kJ
Zadanie 3
0,001g = 1mg
Odp. Dawka 60-100 papierosów jst śmiertelna dla człowieka.
Zadanie4
Ziemniaki sprowadzono z ameryki do europy w XVII w.Były wuwczas bardzo drogie.Wartosc kg ziemniakow była rowna wartosc 3 kg szunki i 600 jaj.Obecnie 1 kg szynki kosztuje 18 zł a jedno jajko 50 gr.oblicz:
a) ( 600*0,5zł ) + ( 3*18zł) = 300zł+54zł=354zł.
b) 354zł = 35400gr
35400gr : 43gr = 823,25581395348837209302325581395≈823,25kg.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:11:08+01:00
1.
10 cm = 1 dm
170 cm = 17 dm
30 * 17 = 510
510 płytek terakoty
2.
Przyjmijmy, że 100g = 100%
40 dag = 400 g
więc 400%
170 * 4 = 680 kj
3.
0.001 g = 1 mg
więc 60 - 100 papierosów
4.
a)
18 * 3 = 54
600 * 0.50 = 300
300 + 54 = 354

354 zł.

b)
szynka i jaja = 354 zł. = 35 400 gr.

35 400 / 43 = 8241,860 (kg)

Można by kupić 8241 kg