Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:09:06+01:00
Torfowce są zbudowane z komórek martwych i żywych. Żywe są odpowiedzialne za proces fotosyntezy. Martwe komórki mają zdolność gromadzenia wody. Znaczenie w przyrodzie jest takie, że zapobiega powodziom i gdy jest susza, stopniowo oddaje wodę do środowiska.
7 4 7
2010-01-10T19:15:11+01:00
Torfowiec to mech. Mchy pobierają wodę całą powierzchnią ciała i potezebują jej dużo. Rośnie on w miejscach wilgotnych i bagnistych tworząc torfowiska. Do tego, że torfowiec pobiera dużą ilość wody, przyczynia się jego specyficzna budowa liści - tworzą je komórki martwe i żywe. Żywe odpowiedzialne sa za proces fotosyntezy, martwe zaś, są duże i mogą gromadzić wodę. Przyczyniają się w ten sposób do zmniejszenia skutków opadów i spływania wód.



PORADA: Aby sprawdzić, ile wody zatrzymuje mech torfowiec, można wrzucić go do naczynia z woda, a po 15 minutach wyjąć i wycisnąć jak gąbkę nad naczyniem z podziałka milimetrową.



Mam nadzieję, że pomogłam - Anek17
19 4 19