Określ położenie wymienionych pierwiastków chemicznych ( grópa, okres ) w układze okresowym.
a) aesen
b) S
c) pierwiastek chemiczny o liczbie atomowej 20
d) pierwiastek chemiczny o 40 protonach w jądrze atomu
e) pierwiastek chemiczny, którego atom zawieta 56 elektronów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:15:44+01:00
A) Grupa 15 (VA) , okres 4
b) Grupa 16 (VIA) , okres 3
c) Grupa 2 (IIA) , okres 4
d) Grupa 4 (IVB) , okres 5
e) Grupa 2 (IIA) , okres 6

P.S. A-grupa główna, B-grupa poboczna
71 4 71
2010-01-10T19:28:56+01:00
A) nie ma pierwiastka o nazwie aesen, może chodzi tu o arsen lezy on w gr. 15 i w 4 okresie
b) gr. 16 okres 3
c) gr. 2 okres 4
d) gr. 4 okres 5
e) gr. 2 okres 6
26 4 26