Rozpoznaj , jakich wydarzeń dotyczą poniższe wspomnienia.

1.Znajdował się tamże Stanisław Żółkiewski i niemal innych ze strony królewskiej, którzy zjazd ów do łagodniejszych środków skłonić usiłowali.Ale wzięła przewagę rada uchwalenia rokoszu na miesiąc sierpień.
Paweł Piasecki,Kronika,XVII wiek

2.Pozwolona była prolongacja i rzeczy ku dobremu końcowi się miały, aliści nie jakiś Siciński, z Upity poseł, zaniósł protestacją i zaraz z izby zniknął,za Wisłę się przewiózł.
Kazimierz Obuchowicz,Dariusz XVII wiek

3.W owym pomięszaniu, gdzie trudno było [rozpoznać], kto nieprzyjaciel,[gdy] który którego napadł, to się wprzód pytali: "Ty z ktorego wojska?" .Bo było to, co jeden brat przy królu, a drugi przy Lubomirskiem; ojciec tam,syn tu; to nie wiedzieć,jako się było bić.
Jan Chryzostom Pasek,Pamiętniki,XVII wiek

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:44:18+01:00
1. rokosz zebrzydowskiego
2. pierwsze użycie liberum veto przez posła Sicińskiego
3.rokosz lubomirskiego
2010-01-10T20:58:43+01:00
Prawdopodobnie będzie to wyglądało tak:
1. Rokosz Zebrzydowskiego 1606-1609
2. Pierwszy zerwany Sejm przez zasadę liberum veto 9 marca 1652
3.Rokosz Lubomirskiego 1665-1666