Bardzo proszę o pomoc ! Wynagrodzę.
1. Zbiornik na gaz ma kształt walca.Oblicz jaka pojemność ma ten zbiornik . Rysunek : długość wynosi 80cm a wysokość 20 cm/
2. Podczas promocji cenę auta obniżono o 15 %.Samochód ten kosztuje teraz 34.000 zł. Ile auto kosztowało przed promocją?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T19:24:56+01:00
Zad 2
15% z 34000=5100 zł
Ile kosztował przed promocją?
34000+5100=39100 zł
odp: Samochód przed promocją kosztował 39100 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:25:35+01:00
Zad 1
d - średnica zbiornika = 20 cm
l - długość zbiornika = 80 cm
P - pole powierzchni podstawy = πd²/4 = π400/4 = 100π cm²
V - objętość zbiornika = Pl = 100π razy 80 = 8000π cm³
zad 2
100 % - 15 % = 85 % - tyle kosztuje teraz w stosunku do ceny początkowej
85% = 34000
100% = x
x = 3400000/85 = 40000 zł
auto na początku kosztowało 40000 zł
1 5 1