Odpowiedzi

2010-01-10T19:33:44+01:00
100%-40%=60%=30 otyłych mężczyzn
30=60%
x=100%

x=30×100:60
x=50= ilość badanych ludzi

50-30=20= ilość badanych kobiet
odp.przebadano 50 osób, z czego 20 kobiet i 30 mężczyzn

takiego zadania się nie rozwiązuje układem równań
mógłby być ewentualnie sposób równaniem
x- ilośc badanych
60%x=0,6x=30
x=30:0,6
x=50
y= ilość kobiet
y=x-30
y=50-30
y=20
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:55:42+01:00
X liczba osób biorących udział w badaniu
y - liczba kobiet

40% -otyłe kobiety
30 mężczyzn

x - 40%x = 30
x - 30 = y

x - 0,4x = 30
y = x - 30

0,6x = 30 /: 0,6
y = x - 30

x = 50
y = 50 - 30

x = 50
y = 30

Odp. Badanych osób było 50, wśród nich 20 kobiet