PILNEEEE !
ufff. pomóżcie .!

1.Ile kilogramów jabłek było na początku w sklepie, jeżeli po sprzedaniu 20 kg pozostało więcej niż 20 % początkowej ilości jabłek ? trzeba dane, ustalić równanie i rozwiązać :(
2.w sadzie owocowym jest 180 jabłoni i grusz, przy czym grusz jest 1,3 razy mniej niż jabłoni. Ile jest jabłoni, a ile grusz ?

2

Odpowiedzi

2010-01-10T21:19:00+01:00
1.
Dane: 100% jabłek = 20 kg jabłek + 20%.
Szukane: Ile kilogramów jabłek było na początku w sklepie?
Rozwiązanie= 100%-20%=80% 20 kg=80% 100%×20 kg:80%=25 kg
Odp: Na początku było 25 kg jabłek w sklepie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T00:36:48+01:00
1.Ile kilogramów jabłek było na początku w sklepie, jeżeli po sprzedaniu 20 kg pozostało więcej niż 20 % początkowej ilości jabłek ? trzeba dane, ustalić równanie i rozwiązać

x-ilość jabłek w sklepie na początku

x-20=20%x
x-20=0,2x
x-0,2x=20
0,8x=20 /:(0,8)
x=25kg


2.w sadzie owocowym jest 180 jabłoni i grusz, przy czym grusz jest 1,3 razy mniej niż jabłoni. Ile jest jabłoni, a ile grusz ?

x-ilość jabłoni
y-ilość grusz

x+y=180
y*1,3=x

1,3y+y=180
1,3y=x

2,3y=180 /:2,3
x=1,3y

y≈78
x=1,3*78

x≈102