Odpowiedzi

2010-01-10T19:44:41+01:00
Ludzie przestrzegają norm z powodu (zorientowanej na skutek) obawy, boja się że moga zostać ukarani
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:47:24+01:00
Dlaczego? Normy narzucają nam pewien ogólnie przyjęty sposób życia w społeczeństwie , postępowania. Przestrzeganie norm czyni nas jednostkami zdolnymi do funkcjonowania z innymi.
Rozróżniamy wiele rodzajów norm - formalne , nieformalne , prawne , religijne , etyczne,obyczajowe , zwyczajowe. Norma jest wzorcem zachowania , postępowania. Nieprzestrzeganie norm ogólnoprzyjętych może wykluczyć nas z życia w społeczeństwie. Zachodzi wtedy potrzeba resocjalizacji, bo jak wiadomo norm uczymy się w procesie socjalizacji.

Może być?

Pozdrawiam ;)