Na ciało o masie m=10kg poruszające się z prędkościa Vo=10m/s działa w kierunku poziomym siła F=5N majaca zwrot przeciwny w stosunku do zwrotu wektora prędkości ciała. Jaką drogę przebędzie i jaką prędkość osiągnie to ciało po czasie 10s?

2

Odpowiedzi

2010-01-10T19:49:11+01:00
S = v0t - (at^2)/2

a= F/m = 1/2 m/s^2

s= 10m/s*10s - (1/2*10^2)/2= 100m - 25 = 75 m

v=v0-at = 10m/s - 5m/s = 5 m/s
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:52:02+01:00
Jest to ruch opóźniony
s=v₀t-at²/2
a=F/m
a=5N/10kg
a=0,5m/s²
s=10m/s×10s-0,5m/s²×100s²:2
s=100m-25m=75m
v=v₀-at
v=10m/s-0,5m/s²×10s
v=5m/s
1 5 1